Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 13 oktober 2008 22:27

Nu har vi varit duktiga!

Jag, Tesen och Backis har varit ute och promenerat ikväll.

Riktigt riktigt skönt var det!

Nu har vi ett promenad-schema som vi ska följa den här veckan, så får vi se hur pass duktiga vi är! Det känns iaf fantastiskt skönt efteråt. Som flickan sa! Hahah! humor!

Natten till idag var låååång och utan sömn. Kollade på klockan sista gången kl 3, det var inte så kul när klockan ringde kl 5 och jag var tvungen att kräla mig ur sängen och åka till jobbet. Så det blev faktiskt en powernap för mig när jag kom hem. Lovely! Det är så härligt när man vaknar upp och inte vet vad klockan är och dregglet har fastnat på kudden. hHaha!

Ja jävlar, det är roligt ibland! Tur det finns fler kuddar än mina i sängen...

Nu ska jag dyka ner i densamma.


Puss och kjaaam

Av Malin - 12 oktober 2008 21:07

Snacka om mätt, snacka om middag!

Fy fadderullan Laban.

Har nyss kommit hem från den vanliga söndagsmiddagen på Biteline.

Jag, Tesen, Linnea och Jenny... Mat, mat, mat... och även kaffe och efterrätt, vilket vi aldrig annars brukar äta. Så nu är vi alla så jävla mätta så det är svårt att stå rakt... haha, men gott!! Absolut!

Så är det måndag igen imorgon.

Jag tycker att veckorna bara försvinner, hur ska man hinna med allt på jobbet??? Har ju jättemycket att göra och tiden bara försvinner.

Det är helt sanslöst. Jag missar även teatern imorgonkväll eftersom vi ska ha möte. Så äre ibland! :o)

Näe, nu tror jag att det blir soffan ett tag. Orkar liksom inte ens sitta, haha! Helt otroligt!

Vore faktiskt inte helt fel med lite rutinändringar i livet, i den här takten så rullar man nog fram snart...


Kram och puss och allt sånt

Av Malin - 11 oktober 2008 23:57

Skulle vilja skriva heja Timrå, eller heja Sverige.

Men inget av det har gått så där super bra ikväll.

Okej, Sverige fick iaf oavgjort hemma mot Portugal, underbara Portugal. Men dom hade väl ändå lägen att göra mål. Så det var lite synd.

Timrå, detta Timrå. När FBK gjorde 1-5 DÅ kom TIk plötsligt på att dom skulle börja spela, lite väl sent. Dock en bra slutspurt och upp till 4-5, men alldeles för sent.

Näe, det krävs lite bättring där.

Sitter fortfarande kvar hos Bibbi.

Vi har ätit, ätit, ätit och ätit. Sen så har vi druckit en massa öl, så klart... och badat och bastat.

Så det är egentligen ett under att jag just nu kan skriva överhuvudtaget. Så är det stavfel får vi har överseende med detta...

Just nu är jag trött i ögonen och längtar mest hem till sängen, men vi ska väl dit snart. :o)

Vi har haft en väldigt trevlig kväll här hos Bibbi iaf.

En sak är säker, hon borde nog kanske öppna restaurant, för sejtan vilken god mat hon gör!!!


Puss och kärlek

BBD

Av Malin - 10 oktober 2008 21:34

BBD betyder - Blogga - Bajsa - Duscha!

Bara så alla vet!

Fick höra det igår...

"Näe, nu ska jag blogga, bajsa och duscha" :o)
Tyckte det var fantastiskt kul, men så har jag ingen humor heller.

Min plan som jag skrev om i morse sprack. Den om att åka hem efter jobbet klockan 13 och sova. Näe, jag åkte hem diskade och dammsög. Sen satte jag mig framför datorn och såg de två senaste avsnitten av One tree hill. Vilken fantastisk serie!

Hur som helst är jag väldans trött nu, så jag tror jag måste gå och sova.

Jag menar det är ju fredag och då måste man lägga sig tidigt.

Förra veckan tror jag att sängen kallade ungefär den här tiden också.

Näe, nu när man har blivit vuxen och fått ett riktigt jobb då ÄR man trött på fredagarna. Jag har inte förstått mig på människor som varit trötta på fredagar förut, men nu gör jag det. Och jag ber om utsäkt för alla onda ord jag måttat åt er alla! :o)

Imorgon ska vi till Bibbi och Ludde iaf och äta och bada, det ska bli kul! :o)

Nu har jag gjort det första B:et, nu är det bar B och D kvar... hahaha!


Godnatt Sverige!!


Av Malin - 10 oktober 2008 06:19

Idag är jag uppe före tuppen.

Klockan ringde kl 05.00 imorse och jag  var inte riktigt sugen på att kliva upp. Men men, plikten kallar.

Nu sitter jag på jobbet och väntar.

Slutar kl 13 idag, då måste jag nog hem och sova.

Ha en bra dag alla monster diggare!! :o)

Av Malin - 9 oktober 2008 17:41

...att skriva ett stort GRATTIS till Jennie och Sara som fick en liten son i måndags!! Jag har sett honom på bild och han är såååå  söt! :o)


Kärlek

Av Malin - 9 oktober 2008 17:33

Jag har fått för mig nu att vi ska köpa hus, eller radhus.

Är det vuxenpoäng på sånt??

Haha, vi får väl se vad som händer. Skulle verkligen vara skönt med lite större faktiskt. Jag trivs väldigt bra här det är inte det. Men tänk att kunna ha ett eget musikrum med alla mina instrument och kanske ännu fler.
Bara en sån sak... :o)

Ikväll är det tvättstugan som gäller. Trist som vanligt, men ett måste.

Men det är skönt ändå på nåt sätt för då måste man vara hemma och bara göra ingenting i övrigt, och det är inte helt fel!!

På lördag ska vi till Bibbi och bli lite bortskämda!

Jag längtar faktiskt efter hennes goda mat och galna sällskap!

Okej okej, liiiite smör var väl det där kanske, men ändå sant! :o)

Martina kommer hit och lånar säsong 3 av Prison break ikväll.

Måste säga att hon har jobbat på bra! :o)

I övrigt har jag inte så mycket att säga mer för idag.


Tack och hej!

Av Malin - 6 oktober 2008 21:32

Vi hade vår första teater ikväll, med improvisationer och annat kul.

Grejen är bara att jag råkade flaxa till med mina armar (som vanligt) och träffade naturligtvis Tesen. Och av hela henne träffade jag precis in i hennes öga med mitt finger... Hur lyckas man?!!! Så hon blev blind för en timme... Förlåt!! :/

Hur som helst så var det roligt iaf, i övrigt. Ska bli intressant att se vad det blir framöver, vilka grupper det blir och så. Man kan ju bara hoppas att det blir som man vill, då blir det nog bra! :o) Om inte har jag en plan B.

Nu måste jag se klart tredje avsnittet på femte säsongen på One tree hill. Får hålla till godo med det tills det är dags för Prison break start igen. Och jag måste ju säga att OTH är inte så fy skam det heller...


Ovido - Quiz & Flashcards