Alla inlägg under september 2008

Av Malin - 29 september 2008 21:12

Något annat kan man väl inte kalla dom. Gifflarna Sundsvall.

0-5 mot IFK Gbg ikväll, det är ju så man skäms!

Tur att man egentligen inte bryr sig speciellt. Lika bra dom spelar i en lägre serie så dom kanske får vinna nån gång. Kan ju inte va kul att bli förnedrade på det viset. Det är väl tur att vi har Timrå IK att vila våra axlar mot.

Så då har jag bidragit med en meningslös blogg även ikväll.


PRISON BREAK vill jag skriva några ord om nu.

Denna "skitserie" som jag vägrade att se och nu blivit tvingad till att följa, då min käre sambo köpte säsong 1 på DVD i somras.

"Jajaja, vi tittar väl då..." Nu har vi betat av säsong 1, 2 och 3 på ett kick.

Och till min stora förtvivlan är det en säsong 4 igång tydligen.

Jag erkänner, jag är helt såld på skiten! Så in i h-vete bra!!

Det jobbiga nu blir ju väntan på att dom nya avsnitten ska börja visas här. Och ännu en serie att styra livet efter...

Undra ja när Lost börjar igen....


Jag är hopplös!!

Av Malin - 24 september 2008 19:40

Hittade en lista på Emmas blogg.

Kände för en sån nu...

Höger- eller vänsterhänt: högerhänt. 

Humör just nu: rätt ensamt

Favoritgodis: sura nappar
Är det nåt du absolut inte äter:  surströmming

Kläder just nu: blåa mysbyxor, blå t-shirt och svart mössa

Musik just nu: ingen

Vad sa du senast: hej

Sommarplaner: Semester på Gran Canaria 23 dec - 4 januari - längtar

Längd och vikt: 173 cm, för många kg

Hur många kuddar sover du med: En med huvet på och en med fötterna på

Spelar du nåt instrument: gitarr, piano, trummor, stämband, saxofon m.m

Morgon- eller nattmänniska: Natt mer än morgon iaf

Vem är viktigast för dig: Tesen

Kommer du ihåg din första kärlek: tragiskt nog inte

Älskar du henne/honom fortfarande: nä förmodligen inte

Har du några homosexuella vänner: ja

Tror du på mirakel: näe inte riktigt

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: ja, det hoppas jag!

Hur många barn vill du ha när du blir stor: Har redan alldeles för många :o)

Bio eller promenad: promenad till bion? 

Är du kittlig: ja...typ överallt

Snarkar du? ja när jag är förkyld eller onykter

Stjärntecken? Lejon

Största svaghet: skräpmat

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? att kunna flyga, fast jag är höjdrädd och flygrädd...

Vad vill du jobba som? Musiker

Chips, morötter eller godis? Chips

Pizza eller hamburgare? Hamburgare

Stökigt eller välstädat? Städat

Gungar du på stolen? japp

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? NEJ!

Hur många syskon har du? 2, Henrik & Sofia

Vilket gymnasieprogram gick du? Musik estetisk

Anser du att du är stark? Det beror på vem man jämför med.

Brukar du sola? ja, dock alldeles för sällan just nu.

Kaffe, te eller inget? Kaffe

Av Malin - 24 september 2008 19:02

har totalt hjärnsläpp idag, vet inte ens vad jag ska skriva för rubrik, så då blir ordet rubrik bra, eller hur?!

hade teater igår och Anne var borta så Tompe var med mig. Det var väldigt roligt och intressant! :o) Han är bra Tompe!

Har egentligen ingenting att skriva, men jag gör det ändå. Mest bara för att fördriva lite tid. Tesen är på jobbet ikväll på möte så jag är ensam hemma.

Martina i telefon tycker att vi ska åka med till Umeå i helgen. Hade ju varit trevligt men jag vet inte jag. Vi får väl se. :o) I övrigt så pratar hon mest en massa skit. Hahaha!

Näe nu ska jag nog lägga mig i soffan och se Idol.


Puss och Kärlek

Av Malin - 21 september 2008 15:10

Shit vad huvet känns tungt idag.

Kan bero på festen igår kanske?

Förmodligen den sjukaste fest jag varit på, rent besökarmässigt.

Måste väl säga att jag är rätt stolt över migsjälv som höll mig så pass lugn ändå. Jag kunde ju lika gärna gått hem. Fast det hade varit rätt fjortisaktigt om jag gjort det. Det blev en lyckad tillställning tillslut. Och det var jävligt roligt att spela boogie woogie piano med Steffe och gänget. Det var ju ett tag sen man gjorde det. :o)

Men som sagt, idag mår man som man förtjänar. Hua! Vi ska på biteline och käka med Linnea snart, sen är det styrelsemöte ikväll. Hoppas det blir ett kort sådant, vilket jag dock tvivlar.

Men nu, duschen!



Av Malin - 20 september 2008 10:33

Efter en lång och hård vecka är det så skönt när det äntligen blir lördag och man får sova tills man vaknar, utan att höra den där j-vla väckarklockan. Igårkväll va jag och repade med Steffe och hans gäng eftersom vi ska spela lite på Backis och Peders 60 årsfest ikväll. Det blir som det blir. Förmodligen helt galet och jävligt kul! :o)


Av Malin - 16 september 2008 21:47

Ikväll har jag och Anne haft vår nya teatergrupp för första gången.

Det var mycket intressant och roligt!

Kidsen fick genast visa vilka de är och vad de går för. Det är kul att ge ut lite utmaningar. Det mest intressanta var kanske att de knappt kunde namnen på varandra. Då ska man veta att dom varit en grupp i tre år!!

Man kan ju fundera på vad Linnea egentligen har gjort med dom tidigare år. :o) Men som sagt, det var / är en härlig grupp och vi kommer att ha väldigt roligt under året!

Nu ska jag sova, är såååå trött!!


Puss och kärlek

Av Malin - 15 september 2008 20:07

Hur svårt ska det vara att kunna prata med varandra?

Om det verkliga livet och inte bara en massa löst ytligt skit...

Jag tycker att det är helt fantastiskt tragisk ibland!!

Förstår liksom inte vad problemet är, men tydligen är det väldigt stort av någon anledning. Besviken är väl ordet som passar bäst in!

Och nej, det är inte Tesen jag pratar om nu...


Fick en otroligt stor och härlig fruktkorg av mina kollegor idag för att jag fyllt år i sommar. Jag blev väldans överraskad måste jag säga! Tack!


Har också hunnit med en fika med Anna och Cia idag. Det var inte igår, men det kändes ändå liksom precis som vanligt. Mest en massa tok! :o)


Bäst just nu:
Pink - So What

Av Malin - 14 september 2008 13:19

Igår hade vi fest hemma och firade vår förlovning! :o)
Det var väldigt trevligt. Bilderna visar vår kära vän Linnea som hade roligt med vår present som vi fått av Pierre, en kapsylöppnare. Vad säger man! hahaha! Idag är det lite segt på bygget, men det ska det väl vara.

En ny vecka nalkas, men jobb och teaterstart. Anne och jag satt och funderade lite igår på framtida teaterprojekt. Vad ska spelas... En idé som kom upp va, olösta mord i världen och texterna som talas ska endast bestå av låttexter av Lars Winnerbäck. Vi får väl se vad det blir.

Nu ska jag fika lite.


Puss och kärlek

Skapa flashcards