Alla inlägg den 21 oktober 2008

PBS

Av Malin - 21 oktober 2008 21:29

Idag har jag så spenderat hela dagen på Södra berget, tillsammans med över 700 andra pedagoger. Det har varit riktigt intressant och givande faktiskt. Många nya idéer och tankar har väckts i mitt lilla huvud och jag tror verkligen på detta sätt att arbeta med i skolan. Dessutom är det så fantastiskt intressant att sitta och diskutera med andra människor från andra ställen i landet. Till exempel satt vi och pratade med några pedagoger som enbart såg problem i allt. Jag fattar inte hur man kan orka gå till jobbet på dagarna när det enda man ser är problem. Och inte heller verka ha kunskapen eller förmågan att lösa problemen, att verkligen studera vad det egentliga problemet är och försöka jobba därefter för att lösa det. Sanslöst!

Tur man inte är sån vill jag säga, och jag hoppas att jag aldrig blir en sån pedagog heller! Då hoppas jag någon säger till så jag kan byta jobb.

Så nog om detta! Det var iaf trevligt i övrigt för jag fick träffa några gamla kollegor. :o)

Kvällen har jag tillbringat (som vanligt) på teatern. Idag var det riktigt kul. Jag och Anne hade vår grupp och för första gången i år skrattade jag så jag grät. Brukar göra det några gånger om året det vet ungdomarna i min gamla grupp! Det är så det ska vara, då verkligen älskar jag att vara där!

Tesen har fortfarande inte kommit hem från jobbet och klockan är halv tio. Stackarn, vara på jobbet verkligen heeela dan och så ska hon upp kl 5.15 imorgon och åka tillbaka. Som tur är så har vi det lugnt på programmet imorgonkväll. Vi ska ta en promenad till Granlo bara och lämna en present till Arne. :o)

På torsdag ska vi börja repa med bandet igen. Gud vad jag har längtat! Vi har haft ett långt sommarlov måste jag tycka. Men nu ska det blir rocka av. Vi kommer att "testa" en ny basist på torsdag. Jag tror det kommer funka kanonbra! Så får vi se om Jenny också hakar på innan det är färdigt!

Nu väntar soffan!


Puss och kärlek


Dagens citat: "där kan det ju finnas ett kvalster som har klamydia"...

Ovido - Quiz & Flashcards