Alla inlägg under juni 2009

Av Malin - 29 juni 2009 09:47

Ja, jag erkänner att jag inte är så aktiv på bloggen just nu. Det beror på värmen och att det är semester! Helgen har iaf varit bra, men sol, värme, trubadurspelning, stugan, stranden, båt, fiske och så...
Nu laddar jag för att tillbringa större delen av tiden inne på stan den här veckan. Jag och Kajsa ska vara Pippi och Sjörövar Fabbe, måla och sjunga med barn ska vi göra! Och näe, denna gång ska jag inte vara Pippi!
Ha en trevlig dag i solen!!

Puss och kärlek

Av Malin - 23 juni 2009 22:57

Just nu njuter jag bara av livet!
Solen lyser och det är varmt, det är semester från precis allt!!
Från jobb, teater och musik... det är precis det jag behöver!
Idag har jag och Martina varit ute i Berga och hälsat på Anna och Tess. Legat på stranden lite, löst korsord, ätit köttbullar och mos, ätit en glass och druckit en öl... Helt underbart! Dock är mina armar väldigt röda just nu. Tror att det kan bero på solen... haha!
Kvällen har vi firat här hemma med pizza, några öl och en härlig fotbollsseger i U21-EM. Nu väntar semi på fredag!
Så för att sammanfatta denna semesterdag... så har den varit heeelt perfekt!! Det enda som saknas är att min kära sambo också har semester. Bara några dagar till... sen så!! :o)

Puss och kärlek!!

Av Malin - 21 juni 2009 21:02

...har det varit hela helgen för min del. Midsommarafton firade vi som sagt hos Robban med en massa trevliga människor. Trodde dock inte att vi skulle bli kvar så länge, eller rättare sagt, att jag skulle stå ut så länge... Men vi åkte inte hem förrän 3 på natten, då var jag mest bara trött... :o)
Det var iaf väldigt kul, god mat och glada människor. Då kan man överleva trots alkoholbrist... haha!
Gårdagen var desto tristare. Hade inte direkt någon pigg sambo att umgås med. Lyckades dock lura ut henne till stugan så jag fick träffa mina små prinsar. :o) Det var dagens höjdpunkt, och kanske det enda som hände. Haha! Idag har vi varit ute på en roadtripp, upp till Bispgården. Det var riktigt mysigt att bara sätta sig i bilen med sin älskling och åka uppåt, där många gamla minnen och historier finns. Avslutade roadtrippen med lite korpen-fotboll i Timrå. Kul med en seger... ;o)
Nu har vi suttit på balkongen och spelat lite yatzy och faktiskt så har vi druckit lite skumpa... eller jag har! Jag som har semester och inte behöver kliva upp i ottan imorgon. Härligt!! :o)
Men nu ska jag nog bädda ner mig och kanske kolla på lite Greys...
Hoppas alla har haft en härlig helg! Och så får vi hoppas att det fina vädret håller i sig!!

Puss och kärlek

Av Malin - 19 juni 2009 12:21

Önskar jag alla!
Hur firar vi då denna dag? Jo, först och främst så håller vi på att tvätta just nu. Bara en sån sak. Sen i eftermiddag går bilen till Robban där vi ska spendera kvällen. Ska bli riktigt skoj! Jag kommer dock att vara ordentlig och köra bil jag... Känner att jag kan göra det efter förra årets midsommar... :o) Nog om detta.
Nu ska jag äta lite frukost!
Det är skönt med semester!!

Puss och kärlek 

Av Malin - 17 juni 2009 14:33

NU HAR JAG SEMESTER i 6 ½ VECKA!!!!
Ryggen känns på bättringsvägen.
Kan det bli så mycket bättre???

Puss och kärlek

Av Malin - 16 juni 2009 16:22

...sen har jag semester!
Gud så skönt!
Men mitt första mission är att bli fri den här jävla smärtan i min kropp! Har inte direkt någon lust att fira midsommar i det skick jag är i nu...
Men jag älskar mitt liv för övrigt!! :o)

Puss och kärlek

Av Malin - 12 juni 2009 14:02

Nu är det äntligen sommarlov! Skolavslutningen är avklarad, alla barn var som vanligt och väntat underbara! Det var en succé där ute på vår scen!
Nu har jag tre arbetsdagar kvar sen tänker jag ta semester fram till augusti.
Hoppas ingen missunnar mig det! ;o)
Det har varit en häftigt år, med ny klass, nya barn, föräldrar och nytt arbetslag. Åh så kul vi har haft det! Jag tar med mig de roliga minnena till semestern och laddar med dom inför nästa läsår!
Ikväll ska vi fira sommarlovet och inviga de nya champange-glasen på ballisen med några fina och härliga vänner!!

Puss och kärlek

Av Malin - 11 juni 2009 14:22

Underbara barn! Japp, hela bunten! Dom är bäst!
Idag har vi haft talangjakt och vilken succé! Jag är så stolt över alla som utmanade sig själv och va med och uppträdde inför alla. Jag är stolt över alla dom som inte va med, men som gjorde allt för att heja på sina kompisar som stod på scen! Nästa år kanske dom också är med... Garanterat!
Dagar som denna vet man varför man jobbar med det man gör. Och jag är stolt över mitt eget arbete och det jag gör med och för barnen!
Jag önskar bara att dom som sitter på dom där höga stolarna på kommun och dyligt kunde se oss en dag som denna. Se och förstå att det är dessa små liv, som är vår framtid. Det är dom vi ska satsa på och inte kapa med knäna. Dom som vågar och vill!
Idag är det bara glädje i min kropp, och det tack vare barnen! Dom förgyller mina dagar. Jag hoppas att jag på nåt sätt kan ge dom det dom ger mig... Glädjen! Men det vill jag tro att jag gör. Tillsammans med mina fina och braiga kollegor! Vi är bäst och gör ett jävligt bra jobb! Det kan inga kommungubbar eller gummor ta ifrån oss!! Så det så!!

Puss och käärlek

Ovido - Quiz & Flashcards