Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 30 januari 2012 21:07

Ja det här med vattenträning slutar aldrig förvåna! Ikväll testade vi Aquabike för första gången!

Det var kanske huuuuur roligt som helst! Jag fick världens skrattanfall mitt under passet, tårarna sprutade och det gick inte att sluta. Helt sjukt roligt! Måste ju ha sett hur dum ut som helst! Men satan vad det redan känns i kroppen!!! Jag kommer garanterat att ha träningsvärk imorgon! Och gud så skönt! =) Jag längtar nästan!!!

Imorgon blir det vila sen kör vi 3 pass a 30 minuter på onsdag! Sen blir det rep med Whitlock på torsdag! Middag med arbetskamraterna på fredag samt en tripp till Aveny för att se Left hand solutions comeback!! På lördag blir det middag hos familjen Elf och melodifestival!!

Såååå, det är fullt upp den här veckan! And I like it!!!!!!!

Blir det dåligt med bloggande denna vecka så vet alla varför! =)


Puss och kärlek

Av Malin - 28 januari 2012 16:11

Ja det har varit en sån där vecka som går till historien på nåt sätt! Fast ändå inte... Haha! Kaos på jobbet då det blev manfall på grund av sjukdom och utbildning. Så det blev ett gäng övertidstimmar för min del. Men det gick bra! Man är ju liksom flexibel och man kan ju inte bara lämna allt och alla och gå hem... =)

I onsdags avslutade jag en 11 timmars arbetsdag på Himlabadet och ett pass Pilates och Ai Chi! Det var väldigt behövligt vill jag lova! Fantastisk träning!! Imorgon tänkte vi nog gå ner och äventyrsbada lite. Mest bara för att vi kan! =)

Idag har vi varit och skämt bort oss med en timmes massage var. Efter det åkte vi ner till lilla farmor och blev itvingad goda kakor... :/ Jaja, som en klok kvinna sa till oss... "Om man kan sköta sig iaf till 80 procent..." Så idag har vi fulat oss lite med sockerkaka och drömmar... Till middag ska vi äta vitlöksmojs och dricka Coca cola!! GOTT!! =)
Är inne på dag 28 detta år och än så länge går det alldeles utmärkt att inte äta skräpmat, godis och dricka alkohol! =)

Nä, nu ska vi laga mat sen blir det soffan och Oscarsfilm på tvn... =)


Puss och kärlek

Av Malin - 23 januari 2012 20:31

Dessa älsklingar!! Hur många där ute har inte ett gäng älsklingar? Några av er... ja!

Men ingen har sånna älsklingar som jag har! Så det så!

En galen grå katt som jamar sig igenom eftermiddagarna och kvällarna. Gärna halvvägs upp på en dörr eller klösandes på en tapet eller två. Lite smått galen.

En svart katt som är den lataste som finns. Till och med mer än mig! Sover, kurrar, gosar, åmar sig och brer ut sig över HELA min kudde på nätterna. Lite smått galen han med.

Åsså frun <3. Den vackraste frun i världen! Min fru! Mitt hjärta! Ständigt i slutarökafasen. Nygalen i badträning. Stans coolaste receptionist. Denna svenskfilmshatandetvseriegalning. Ja, hon är lite galen hon med.

Min familj! Mina hjärtan! Mina älsklingar!

Det bästa jag har!!


Kärlek <3

Av Malin - 19 januari 2012 22:49

Första repet för året med Whitlock ikväll!

Vi började med ett 2 timmar långt möte om saker och ting, riktigt bra!

Sista timmen rockade vi lös! Ringrostigt, lite felande ackord, konstiga texter, men riktigt roligt! =)

Ser fram emot 2012 tillsammans med mina bästa grabbar!


Puss och kärlek

Av Malin - 16 januari 2012 20:39

Just nu tycker jag väldigt mycket om mitt/vårt liv!! Så där lite extra!

Vi äter bra och rätt, vi har båda varsit årskort på Himlabadet.

Vi har varit och tränat och simmat, bubblat och bastat flera gånger redan iår... Det är så skönt!

Jag är mycket piggare och gladare i både huvud och kropp! Fantastiskt!

Nu är det bara att fortsätta så här så blir det ännu bättre! =)


Puss och kärlek

Av Malin - 15 januari 2012 18:10

Jahapp! Då var det söndag igen då! Den här veckan har gått fort, som vanligt! Men det har varit en bra vecka!

Skönt att vara igång igen på jobbet! Man känner verkligen när man är ledig att man är en rutinmänniska! Rutiner är bra så enkelt är det!


I onsdags var vi och körde Pilates och Ai Chi igen. Det är så jävla skön träning!! Jag tror att passet var bättre den här gången, eller så hade jag fattat lite mer hur man gör, för träningsvärken var ett faktum på torsdagen! =)


Helgen har varit lugn! I lördags var vi ute i Berga och grillade korv, promenerade och hade det mysigt! Fabulöst!

Idag har vi varit hos Bibbi på lite kalas eftersom hon fyllde år när dom var utomlands.


Har väl inte så mycket att blogga om egentligen! Ser fram emot en ny vecka och hoppas att min rygg blir helt hel snart! Bara lite kvar så... =)


Puss och kärlek

Av Malin - 10 januari 2012 21:24

Tänk att lilla killen fyller 7 år idag!! Vart har dom 7 åren tagit vägen?? För 7 år sen ikväll var jag på Nordichallen och spelade inomhusligan med Essvik, bara en sån sak... Det var måndag och rätt kallt vill jag minnas... Satt i bilen, Silverblixten, på väg till Nordic när telen ringde och mammas röst sa att han äntligen hade kommit! Lilla prinsen, den finaste av alla! <3 Och nu har det gått 7 år! Han fick två böcker av oss i present, nu när han börjat lära sig läsa. Han blev jätteglad.


 

*Grattis finaste Wille* 

(ps, en gammal bild ;o)


Puss och kärlek <3 

Av Malin - 7 januari 2012 15:46

Min fru tycker visst att jag har drabbats av nåt! Hahaha! Det är bra det! =) Jag hoppas hon har rätt!

Har ju faktiskt ibland en strukturerad sida, så jag tänkte väl ta fram den.

Nä, det har helt enkelt varit alldeles för slött och jäkligt nu, ingen större ordning på nånting. Det funkar inte!

Det måste bli ordning rent ekonomiskt och hälsomässigt!

Därför är det lika bra att göra det ordentligt direkt! Som hjärtat skrev i sin blogg, ingen skräpmat och ingen alkohol! Dessutom inga onödiga inköp, så som en ny dator, mobil eller 12 linnen som bara hänger i garderoben.... =)

Jag ser fram emot detta! Och ja jag vet, det har "bara" gått 7 dagar på det nya året, men jag känner redan en stor skillnad i min kropp och min skalle!! Det är nog inte så jävla svårt bara man bestämmer sig! =)


Puss och kärlek

Ovido - Quiz & Flashcards