Alla inlägg under februari 2009

Av Malin - 10 februari 2009 17:00

Vill börja med att säga grattis till min vän Anna, som fyllde år igår! Igår, var förövrigt en riktigt skitdag! jag var på så dåligt humör, ville mest bara skrika, eller gråta, eller ja, jag vet inte alls... men hur som helst, så var det ingen bra dag! Riktigt varför vet jag inte. Idag är det iaf bättre och det är skönt! Tycker inte om dom där dagarna, tur det inte är ofta dom dyker upp. Det är kallt ute! brrrrr.... men det har varit underbart ute idag!
Ikväll är det dags för teater igen, med kidsen. Hoppas att dom är där allihopa och på topp. Orkar inte med en massa tjafs ikväll. Det är inte så lång tid kvar nu innan det är premiär, så det gäller att alla gör sitt bästa nu.
Vi i Bakgården har rep imorgon och manaussläpp från nästa vecka. Måste verkligen plugga manus! Fast jag känner mig inte så orolig ändå. Det kommer bli bra!
I helgen ska ingenting göras, förutom teater på lördag då. Sen är det inlåsning i hemmet, med god mat och lite tv. Behöver vila upp kropp och själ lite nu. jaja, ett litet gnälligt inlägg det här. Men å andra sidan är det skönt att gnälla ibland! :o)

Puss och kärlek

Av Malin - 8 februari 2009 20:16

ute just nu. Sejtan vad det snöar, och det verkar inte ta slut heller. Vi har precis skottat fram våra bilar, det var ett projekt. Imorgonbitti lär det vara lika mycket snö igen. Jaja, min bror och hans kollegor har det dom gör med snöplogningen ute på gatorna.
Idag har vi förövrigt inte gjort nånting. Jo, vi har faktiskt tvättat. Det var imponerande med tanke på att vi kom hem runt 4 inatt och kom väl inte i säng förrän 5. Sen upp klockan 11 och tvätta. Det kanske inte är så konstigt att man är trött nu då...
Cia hade 30årsfest igår. Med tema hjältar. Jag och Linnea var från sagan om ringen, Legolas och Aragorn. Tesen var Bamse och Anne var Findus. Vi var såå fina! :o) Festen var riktigt trevlig. Dom hade tävlingar och grejs som höll igång oss till efter midnatt, sen så fortsatte det med sång och musik. Som sagt, väldigt trevligt!!
Nu blir det soffan och förmodligen nån dålig tv-serie eller nåt. :o)

Puss och kärlek

Av Malin - 6 februari 2009 22:06

Idag har jag äntligen fått åka och jobba igen. Det var riktigt skönt, och mycket trevligt! Vi har haft en jättebra dag! :o)
Ikväll har vi varit på Olearys och bowlat med Bakgården gänget. Jag bowlade inte, men det var trevligt ändå. Vi hade bokat tre banor, men fick bara två och vi var 10 personer, så jag stod över. Dåligt var det iaf, att vi inte fick våra banor. Men men, vi hade ju bokat bord för att äta tillsammans iaf. Det var ju bara det att vi inte ens fick sitta tillsammans utan vi fick två bord. Vi försökte med alla sätt och lösningar att få personalen att sätta ihop två bord så vi fick sitta tillsammans, men se det var heeeelt omöjligt! Värdelöst med tanke på att vi faktiskt bokade bord för tre veckor sen. Och då skylla på att det var så mycket folk... näe, det var dåligt! Vi blev sura och det fick den stackars servitrisen höra. Hon tog vår beställning, sen bytte hon nog bort oss för vi fick en ny servitris. Gjorde oss inget. Hur som helst så fick vi vår mat och blev snälla igen. Nu har vi kommit hem och ska sova. Imorgon är det teaterrep från klockan 10. Sen har ju lilla Cia fyllt 30 år så hon har fest imorgonkväll. Så det behövs nog lite sömn i den här stackars kroppen nu.

Puss och kärlek!

Av Malin - 5 februari 2009 14:41

.. ja idag känns det som att man börjar komma tillbaka till livet igen. Känner mig mycket piggare. Så imorgon blir det jobb igen. Ska bli skönt att komma tillbaka till kidsen, även om det nu bara blir för en dag innan det är helg igen. Man blir lätt rastlös av att vara hemma,  även om man inte orkar göra nånting alls så blir det rätt trist. Så jag är glad att det var en "snäll" förkylning ändå, som verkar vara på väg ut ur kroppen nu. Hade kunnat varit värre, med en sån där långdragen som jag hade för två år sen då jag låg i 10 dagar med närmare 40 graders feber. Då var man ynklig!
Dock nyser jag fortfarande väldigt mycket. 

Puss

Av Malin - 4 februari 2009 19:47

Ja, det är frågan. Jag är nog uppe i 300 idag... nyser snart sönder min kropp. Blir hemma från jobbet imorgon också. Hoppas att jag är pigg nog att jobba på fredag. På grund av vår sjukdom blev det ingen teater ikväll heller. Jag som hade sett fram emot repet ikväll. Men vad gör man?
Nu vill jag inte vara sjuk mer!! Det är så jäkla tråkigt!!

Av Malin - 3 februari 2009 11:23

så är man hemma då och ligger nerbäddad, sjuk.

Både  jag och Tesen fick åka hem från jobbet igår. Feber, snorig, ont i halsen och ont i huvudet. Blää! Inte speciellt roligt!

Det är tur att vi har Numbers...

Tycker inte alls det är nå roligt att va sjuk. Känns inte direkt som man varken har tid eller råd heller att vara det.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards