Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Malin - 9 juni 2009 19:02

Nu är jag arg, helt plötsligt riktigt förbannad! Gick nyss in och läste på ST om alla nya nerdragningar som ska göras. Ännu fler lärare och pedagoger ska bort från skolor och förskolor, bad ska läggas ner, bibliotek lika så... Hur i helvete tänker dom egentligen? Visst, jag förstår att nånting måste göras när det ser ut som det gör. Men för fan dra in pengar på annat än det som drabbar framtiden!! Hur ska alla elever ha en sportslig chans att nå målen, när de inte kommer att ha pedagoger runt omkring sig som behövs???!!
Kliv ut i verkligheten ni politiker och beslutsfattare! Ut och se hur det ser ut idag... kolla på alla resultat, som det gnälls om. Att Sverige tappar mot andra läder i resultat bland eleverna... det är väl klart som fan när dom inte får den hjälp och det stöd dom behöver!! Blir det bättre av det här tro??
Det är massor av pengar som ska sparas in...
HUR I HELVETE KAN MAN DÅ BÖRJA BYGGA ETT BADHUS FÖR ÖVER 400 MILJONER KRONOR???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Äre det som är framtiden? Ett jävla badhus, när ungarna i skolan skriker efter hjälp!?? Det är så sjukt, så idiotiskt, så jävla aaaaaaaaaaahhhhhhhh!
Jag finner inte ord!!

Av Malin - 9 juni 2009 18:23

...har kommit idag. det var trevligt! Sparade är dom nu, till semestern...
Aldrig fel med lite extra kosing då! :o)
I övrigt... Ja det är två dagar kvar nu, sen är det avslutning på fredag. Hur överlever man en hel sommar utan alla barn undrar jag?? Dom är ju bara sötast!! Vi har en liten kupp på gång också till avslutningen... sånt gillar jag!
Ikväll blir det tvättning. Vi har ingen annan dag att göra det. Hela veckan är fullspäckad med middagar, studentfirande och så...
Nu är semestern nära...
Imorgon ska jag iaf till min massör och försöka få nån ordning på min rygg.
Hoppas hon har sina magiska händer på sig... haha!

Puss och kärlek

Ovido - Quiz & Flashcards