Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Malin - 23 maj 2012 20:12

Min fru tycker inte att jag borde läsa om rättegången mot denne man. Att jag inte borde läsa om allt som hänt då jag ganska lätt påverkas och blir "besatt"... Och ja, hon har rätt! Jag kan liksom inte sluta läsa. Jag kan inte sluta tycka att allt är helt sjukt. Jag kan liksom inte förstå. Men jag kan inte sluta läsa om det. Alla berättelser från dessa ungdomar som överlevt. Deras berättelser om hur de trots sina skador räddar livet på människor de inte känner, hur de flyr, hur de blir räddade... Ja allt i deras berättelser är så fängslande! Det går liksom inte att låta bli att läsa! Och på nåt sätt känns det som att jag måste läsa, för att dom ska få upprättelse... Vilka människor, vilka hjältar! Det är helt otroligt! Har ni inte läst nånting om det går det inte att förklara! Men jag blir helt rörd över hur deras kamp om att få leva fått dom att göra dessa omöjliga saker. Breivik dödade 69 människor, och förstörde livet för tusentals... Men när jag läser om dessa överlevare och deras vilja att fortsätta kampen för sina vänners skull! För att han inte ska vinna... Då kan jag nånstans inte låta bli att le inombords!


Om en människa kan visa så mycket hat, tänk då på hur mycket kärlek vi alla tillsammans kan visa...

 

Var bara tvungen att skriva några ord om detta...


Puss och kärlek

Ovido - Quiz & Flashcards