Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 6 januari 2012 12:03

Så efter alla dessa timmar och nätter framför tvn fick vi äntligen ett välförtjänt VM-guld hem till Sverige!

De svenska killarna spelade en sjukt bra match mot Ryssland och något annat än seger hade varit sanslöst orättvist!

Men för en gångs skull gick det svensk väg!! Underbart!!


Puss och kärlek

Av Malin - 5 januari 2012 23:39

Jag ringde till svärmor igår och bjöd in oss på middag och hockey ikväll! =)

Vi fick som vanligt fantastiskt god mat! Potatis, fläskfilé och gosallad!!

Tom och jag satte oss sen och såg på Modo-Timrå. Första perioden var nästan slut när det sa pjoff och strömmen gick.

Det blev inte nån mer hockey på ett tag, men det gjorde inte så mycket. Var liksom ingenting att se, vare sig man håller på Modo eller Timrå. Vi satte oss i köket istället och spelade yatzy! Med lite ljus på bordet och kaffe i koppen var det riktigt mysigt! Ja sällskapet spelade naturligtivs roll också! =)

Jag och hjärtat fick utomlandspresenter också! Vi fick varsin kliapåryggenpinne, Tesen fick parfym och jag fick en modell större bongotrumma! =) Fabulöst!! TACK Bibbi och Tom för det! =)


 * Min bongotrumma *

 

Nu sitter vi hemma vid varsin dator och väntar på att klockan ska gå. Sverige spelar final mot Ryssland i JVM kl 02.00 inatt... Snart bara två timmar kvar till nedsläpp!! Ska bli spännande! Hoppas verkligen på ett guld!!


Puss och kärlek

Av Malin - 4 januari 2012 21:26

Vår kära vän Lisa fick för sig att "tvinga" med oss på nåt nytt ikväll! Aqua-pilates på Himlabadet! Sagt och gjort så bestämde vi oss för att iaf testa! Tyvärr bidde Lisa själv sjuk men det stoppade inte oss! Tillsammans med våra sälvänner Linnea och Kajsa gav vi oss iväg. Vi var så tidiga så vi hann med fyra varv i strömmen också på Himlabadet! =) Underbart!

Det där med pilates var trevligt! Otroligt skönt att träna i 45 minuter utan att hålla på att dö, men samtidigt känna att det är bra för kroppen! Är lite orolig inför imorgon bara, hur det ska kännas då jag har vissa känningar i min rygg... Men jag tror det blir bra jag! =)


Imorgon ska vi åka till Bibbi och Tom och äta middag. Vi ska också (iaf jag och Tom) kolla på hockey, Modo mot Timrå. Hoppas verkligen att TIK kan vända på steken nu och vinna några matcher! Sen hoppas jag också att Friberg kommer hem från JVM med ett Guld och sin målform som han har!! Sjukt bra!


Idag har jag varit och träffat Uffe också. Det var ett tag sen vi satt ner och drack en kopp kaffe och surrade. Alldeles för länge sen! Det var riktigt trevligt att prata gamla minnen och uppdatera våra liv lite. =)


Slutligen kan jag meddela att det är skönt med semester och att vi på fredag firar detta lite med att återvända till Himlabadet för lite SPA! =)


Puss och kärlek

Av Malin - 2 januari 2012 20:24

2012 har precis börjat! Och det känns verkligen som att det kommer bli ett bra år.

2011 var sisådär. Tänkte på en sak förut, att det blir en annan känsla när det är ett jämt år. Kan det ligga nåt i det?

Hur som helst så har vi varit på Himlabadet idag med Leia, Kajsa och Linnea. Det är riktigt mysigt där och så skönt att bada. Så nu har jag och hjärtat bestämt oss för att se om vi kan få till ett bad-år! =) Så på onsdag ska vi med och prova på det där med Pilates, ska bli spännande! =)

Jag har nyss skrivit en matlista för HELA januari dessutom. Det är dags att ta tag i det här med kosten helt enkelt. Så vi ska även prova detta med en matlista för en hel månad! =) Idag lagade jag köttfärssås igen och den blev riktigt god. Jag inser ju att jag faktiskt KAN bara jag vill!! Och nu jävlar vill jag! =)


Mitt nyårslöfte är att 2012 ska bli ett riktigt bra år! Med mycket simning och bad och god hemlagad mat. Dessutom ska vi ta det otroligt vitt i år!! Alltså, ingen alkohol heller!


So goodbye old life! Welcome new life!


Puss & Kärlek

Ovido - Quiz & Flashcards